Zaměření školy
Škola je zaměřena na:
- Inkluzivní vzdělávání, tzn. vytváření podmínek pro talentované žáky i žáky se specifickými poruchami učení
- Vzdělávání a výchovu v rodinném prostředí
- snažíme se přiblížit školu co nejvíce dítěti, udělat ji pro něj přitažlivou, zajímavou a užitečnou
- chceme učit žáky takové znalosti a dovednosti, které budou dobře uplatnitelné v životě, tzn. méně encyklopedických poznatků a více se zaměřit na činnostní učení se zaměřením na praxi;
- zavádět do výuky efektivní metody výuky, jako je skupinové (kooperativní) a projektové vyučování, kterými vedeme žáky k týmové práci, k vzájemné pomoci, sounáležitosti a vzájemnému respektu;
- vést žáky k využívání komunikačních a informačních technologií, podporovat výuku na počítačích a jejich využívání;
- vést žáky k dodržování stanovených pravidel, zejména pravidel školního řádu;
- chceme stejnou péči věnovat všem žákům;
- chceme klást důraz na všeobecné a rovné vzdělání pro všechny, neboť pro úspěšný rozvoj dítěte má velký význam život v populačně přirozené skupině (ve skupině jsou zastoupeni žáci s různými vlohami, nadáním a vlastnostmi);
- nechceme preferovat jen intelektuální nadání, ale chceme stejně podporovat žáky i s jiným druhem nadání, jako je hudební, pohybové, manuální, estetické apod.;
- provádět rozumnou integraci dětí zaostávajících, či jinak postižených přímo ve třídách základní školy s ostatními dětmi;
- chceme se zaměřovat i na žáky nadané, chceme jim vytvořit podmínky pro jejich rozvoj a tím omezit jejich přechod na jiné školy. Z metod práce chceme u těchto žáků preferovat samostatnou práci, skupinovou práci, projektové vyučování apod. Rovněž se chceme zúčastňovat různých soutěží školního i okresního charakteru, kde rovněž mají možnost se žáci prezentovat a zejména při přípravě k těmto soutěžím dochází k rozvoji jejich nadání. Chceme dále rozvíjet silné stránky školy a maximálně eliminovat a napravovat to, co považujeme za nedostatky.
Učební plán
1. stupeň 1. – 4. (5.) ročník
Celkem povinně hodin | 21 | 22 | 24 | 25 | 26 | 118 | ||
oblasti | předměty | 1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | 4. roč. | 5. roč. | součet | |
Jazyk a jazyková komunikace | 35 | Českýjazyk a lit. | 8 | 7+1 | 8 | 7+1 | 5+2 | 35+4 |
9 | Cizí jazyk (Aj) | 0+1 | 3 | 3 | 3 | 9+1 | ||
Matematika a její aplikace | 20 | Matematika | 4+1 | 4+1 | 4+1 | 4+1 | 4+1 | 20+5 |
Informační a komunikační technologie | 1 | Informační a komunikační technologie | - | - | - | - | 1 | 1 |
Člověk a jeho svět | 12 | Prvouka | 2 | 2 | 2+1 | - | - | 6+1 |
Vlastivěda | - | - | - | 1+1 | 2 | 3+1 | ||
Přírodověda | - | - | - | 2 | 1+1 | 3+1 | ||
Umění a kultura | 12 | Hudební výchova | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Výtvarná výchova | 1+1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 7+1 | ||
Člověk a zdraví | 10 | Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 10 |
Člověk a svět práce | 5 | Pracovní činnosti | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Disponibilní časové dotace | 14 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 14 | |
Celková povinná časová dotace | 118 |
Poznámky k učebnímu plánu
Vyučovací předmět Informační a komunikační technologie v 5. roč. (ve spádové ZŠ Kryry) zahrnuje základy práce s počítačem povinně pro všechny žáky.
Český jazyk – v 1.ročníku má předmět komplexní charakter, od 2.ročníku je členěn na Komunikační a slohovou výchovu, Jazykovou výchovu a Literární výchovu.
Tělesná výchova – v 1. – 4. ročníku probíhá výuka plavání vždy v rozsahu 10 vyučovacích hodin.
5.ročník – je zde uvedena hodinová dotace navazující úplné spádové školy v Kryrech.
Navýšení hodinové dotace v povinných předmětech je využito pro realizaci průřezových témat a pro profilaci školy.
Průřezová témata se realizují v jednotlivých předmětech (viz tabulka v Charakteristika ŠVP).
Výuka je realizována v týdenních cyklech, které jsou zaznamenávány do třídní knihy, převážně formou klasických vyučovacích hodin, některá témata jsou realizována formou krátkodobých projektů (jednodenních).
ROZVRHY HODIN 2024/2025:
Rozvrhy hodin 1.-5. ročník 2024/2025 (Velikost: 127.7 kB)
DOKUMENTY KE STAŽENÍ:
Školní řád (Velikost: neznámá)
Minimální preventivní program pro školní rok 2024/2025 (Velikost: 347.37 kB)
Nástroje a kritéria hodnocení žáků na ZŠ a MŠ Petrohrad (Velikost: 347.14 kB)