Projekty
OP JAK - ŠABLONY I
DIGITALIZUJEME ŠKOLU
POMÁHÁME ŠKOLÁM K ÚSPĚCHU
Patříme ke školám zapojeným do projektu Pomáháme školám k úspěchu, s jehož podporou rozvíjíme u našich žáků čtenářství a pisatelství, čtenářskou i kritickou gramotnost. Vedení školy i učitelé posilují ve škole kulturu podporující učení žáků a profesní rozvoj učitelů. Projekt Pomáháme školám k úspěchu iniciovala a dlouhodobě podporuje Nadace The Kellner Family Foundation.
DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
RECYKLOHRANÍ
Recyklohraní je školní recyklační program pod záštitou MŠMT České republiky a pořádají ho neziskové organizace ASEKOL, ECOBAT a EKO-KO. Program nejenže vzdělává a motivuje žáky v oblasti ekologie, ale přináší také možnost přímo přispět k ochraně životního prostředí formou tematických her, praktických činností, kvízů a menších projektů. Hlavním cílem je prohloubit znalosti žáků v oblasti třídění a recyklace odpadů.
V rámci projektu je škola vybavena sběrnými nádobami na drobné baterie a elektrozařízení. Každý žák může do školy nosit nepotřebné drobné elektrospotřebiče (např. mobil, kalkulačku, elektrohračku, drobné počítačové vybavení) nebo baterie a akumulátory. Recyklohraní se účastní jak děti z mateřské školy, tak i žáci ze základní školy. Zapojují se do zábavných her a soutěží, výtvarných či fotografických úkolů a kvízů z oblasti třídění a recyklace odpadů, které organizátoři projektu zadávají a vždy přizpůsobí věku dítěte. V každém školním roce proběhnou asi čtyři kola s různým tematickým zadáním. Za splnění úkolů nebo nasbírané vysloužilé baterie a drobná elektrozařízení získává škola body, za něž žákům pořizujeme různé učební pomůcky, hry a vybavení pro volný čas dle katalogu odměn.
Dlouhodobé projekty, mezinárodní spolupráce
Téma projektů volí vyučující podle věkových skupin, podle náplně učiva nebo reagují na aktuální dění ve společnosti. Některé projekty jsou třídní, jiné školní. O zapojení třídy do školního projektu se rozhodují žáci se svým třídním učitelem. Do projektů se zapojují i děti MŠ.
Do mezinárodní spolupráce se škola zatím nezapojila.